Menu

Tailorstore – Skræddersyet tøj over internettet

Tailorstore.dk

Skræddersy dit tøj ned til mindste detalje.

Jeg elsker muligheden for at få tøjet fuldstændig som jeg gerne vil have det. Ydermere er det dejligt at tøjet ændrer sig, når man vælger nyt stof, farve, mønster, form og hvad det ellers måtte være.

Man kan skræddersy skjorter og boksershorts, men det kunne være rart om man fx også kunne bestille jakkesæt.

Link:

www.tailorstore.dk

, ,

14 Responses to Tailorstore – Skræddersyet tøj over internettet

  1. Mads Rørvig 20. november 2008 at 16:43 #

    Hej Thomas

    Kanon side! Jeg melder tilbage efter mit første køb!

    • admin 20. november 2008 at 19:39 #

      Jeg ser frem til at høre hvordan købet forløber.

      Jeg går næsten død i alle de muligheder jeg har for at skræddersy min skjorte, det er jo nærmest ned til hvilken type tråd stoffet skal sættes sammen med man kan vælge.

  2. Keld 15. maj 2009 at 19:50 #

    Hej
    Jeg har bestilt flere gange og fået rigtige gode varer, hver gang. Men har nu fundet ud af at jeg er blevet snydt. Hos Tailorstore.dk betaler du 200DKK kroner mere for en exclusive skjorte end du ville gøre hos Tailorstore.se. Tailorstore.UK er meget billiger en DK også. Hvis nogen af jer har lavet er skjorte der så prøv at se priserne på de andre Tailorstore domæner – det er humbug og snyd og bedrag og mod selve ånden i internethandel. Nu har jeg helt mistet lysten til at bestille en af deres fede skjorter igen – fordi de bedriver ekstra profit på at sende skjorten de 40 km fra Helsingborg til hvor jeg bor – og så betaler jeg iøvrigt 56 DKK kroner i brev porto.

    Mvh

    Keld

    • Thomas Clausen 16. maj 2009 at 07:21 #

      Hej Keld

      Tak for din anmeldelse af deres priser.

      Jeg synes dog at du er lidt hård med hensyn til deres prispolitik. Der er ingen tvivl om at det er dårlig stil. Men vi klandrer jo heller ikke punkt1 for at vi kan købe noget billigere hos Ekspert eller happii.dk! Alle 3 er ejet af Elbodan.

      Så snyd og humbug vil jeg ikke kalde det, men inkonsistens og intransparens måske :-) Så glæd dig hellere over at du har luret deres mystiske måde at prisfastsætte, og bestil så en skjorte fra den svenske eller engelske udgave af deres site…

  3. Keld 18. maj 2009 at 08:25 #

    Hej Thomas
    Tak for dit svar.

    Fair pointe jeg var måske lidt for hård i filten. Med til historien hører at jeg har 2 ordrer ude hos dem nu – som jeg kunne have sparet en plovmand på, hvis jeg havde luret priserne noget før. Nu mangler jeg blot at finde ud af hvordan jeg får mulighed for at bruge .se eller .uk – det er vist ikke lige til.
    Jeg havde måske heller ikke regnet med at man skal være så OBS på priser inden for samme leverandør/samme site.
    KVALITETEN af varen er UOVERTRUFFEN, og pasformen er ens eget ansvar og prisen er OK – BILLIG (også på DK).

    Mvh Keld

    • Thomas Clausen 18. maj 2009 at 08:44 #

      Hej Keld

      Håber du får indkøbt nogle skjorter i ét af de andre lande, og melder tilbage om hvordan det gik. Jeg har endnu ikke fået bestilt nogle, da jeg simpelthen drukner i alle mulighederne… Men jeg skal nok prøve det en dag ;-)

  4. Keld 18. maj 2009 at 08:47 #

    Hej Thomas

    Nu har jeg prøvet, 29 pund (ca 260 DKK) bliver til 351 DKK når jeg indtaster modtager adressen som Danmark

    Jeg må holde fast i at det er SNYD og BEDRAG – jeg kan ikke hos Tailorstore købe på andet end DK domæner – med mindre jeg har en bekendt i udlandet der vil modtage mine pakker og sende dem videre.

    Så selv om jeg HAR luret dem – så HAR de luret mig tilbage – Det ER mod ånden i internet handel – og SNYD og BEDRAG.

    Det er jo ikke sådan så ELGIGANTEN fysisk forhindrer dig i gå i Expert – vel?

    Mvh

    Keld

    • Thomas Clausen 18. maj 2009 at 09:47 #

      Hvis ikke man får lov at bestille via et af de andre lande, så er jeg tilbøjelig til at give dig ret i, at det er utrolig dårlig stil. Jeg fristes endda til at mene, at det er ulovligt og imod varenes frie bevægelighed indenfor EU.

      Jeg vil da prøve at sende dem en mail senere. Hvis ikke de mener at det har noget på sig, så vil jeg skrive til Forbrugerombudsmanden.

  5. Keld 18. maj 2009 at 10:36 #

    Hej Thomas
    Den konklusion er jeg også kommet til i mit stille sind(!). Nu er jeg ikke jurist, men jeg er af den overbevisning at EU er med til at sikre varer og tjenesteydelsers FRIE bevægelighed over grænserne.
    Lad mig endelig høre hvad, der sker. Jeg tænker at de (Tailorstore) vel ikke er de eneste der har fundet på denne finte, jeg bruger dog som regel international sites, så jeg er ikke støt på det før.

    Mvh

    Keld

  6. Thomas Clausen 26. maj 2009 at 20:31 #

    I forlængelse af Kelds kommentar har jeg mailet lidt med tailorstore. Jeg har med Jan Höjman fra Tailorstores accept fået lov til at smide hele korrespondancen herind.

    Her er hvad jeg skrev til dem:

    Hej Tailorstore
    I forlængelse af en diskussion jeg har haft med én af mine brugere her: http://www.trendminers.dk/tailorstore-skr%C3%A6ddersyet-t%C3%B8j-over-internettet vil jeg spørge om ikke det er muligt at købe fra jeres site, men i pund. Da der jo er mange penge at spare ved det.
    Hvis det ikke er tilfældet, som Keld skriver i kommentarerne på ovenstående link, så vil jeg høre hvordan I mener det forholder sig til varernes frie bevægelighed indenfor EU.
    Jeg vil for øvrigt stille forbrugerombudsmanden det samme spørgsmål såfremt man ikke kan vælge at få varerne sendt fra andre lande.
    Med venlig hilsen

    Thomas Clausen
    http://www.trendminers.dk

    Og jan svarede

    Hej!

    Intressanta kommentarer som vi gärna diskuterar och jag vill försöka förklara. För det första har vi olika priser i olika marknader av flera skäl. Vissa kostnader som t ex marknadsföring, kundtjänst, översättning, transporter mm skiljer sig markant mellan marknader och det påverkar naturligtvis våra priser. Vidare är det så att valutorna svänger och vi tar inte hänsyn till detta löpande då det skulle bli ohanterbart. Just nu har detta påverkat priserna ganska mycket mellan de marknader som ni diskuterar på ert forum. Skattesatserna, dvs moms, skiljer sig väldigt mycket mellan UK och Danmark vilket vi inte kan påverka och vi är bundna till att redovisa skatt i det land vi säljer varan. Detta är de huvudsakliga förklaringarna till att priserna skiljer sig och att priset är knutet till den leveransadress man uppger. Vi har absolut ingen strategi eller intention att “lura” våra kunder.

    Hoppas mina kommentarer förklarar en del av de frågor du hade.
    Du får gärna återkomma med frågor eller kommentarer till detta.

    Med vänlig hälsning
    Jan Höjman

    Hej Jan
    Tak for dit svar.
    Jeg har fuld forståelse for at der er forskel på de forskellige markeder, og at der er forskel på omkostningerne i de forskellige markeder. Men det bør vel ikke forhindre mig i at købe ting på et andet marked end mit eget hjemmemarked?
    Med venlig hilsen
    Thomas

    Hej Thomas!

    Beklagar sent svar, men jag har varit på resande fot.

    Beträffande frågeställningen nedan så handlar, för det första, den fria rörligheten framförallt om att det inom EU inte får finnas tullar, avgifter, kvoter eller andra begränsningar om det inte finns speciella skäl. Detta ligger på nationell och EU nivå.
    För det andra så skall den slutliga momsen betalas i det land där varan förbrukas. Momssatsen skiljer sig mellan länder inom EU. Vi måste respektera detta och skicka varan till det land dit den är beställd och då ta ut det pris och den moms som gäller för det landet eftersom vi måste redovisa moms till skattemyndigheterna. Om vi gör avsteg från detta begår vi faktiskt ett skattebrott.

    Att våra priser skiljer sig mellan olika marknader har jag förklarat tidigare. Vi är inte på något sätt unika i detta utan det finns många exempel på prisdifferenser på samma vara i olika länder. Valutafluktuationer kan göra att differensen ibland blir större och ibland mindre.

    Våra administrativa rutiner och system, som hanterar betalningar, moms och skatt samt frakter och logistik, är redan ganska komplexa för att på ett effektivt och korrekt sätt kunna sälja på många marknader med olika priser, fraktsätt, fraktkostnader och momssatser. Att möjliggöra det du efterfrågar låter sig inte göras utan betydande ingrepp och risken för att det blir ohanterligt eller t o m olagligt beträffande skatteinbetalning är överhängande.
    Våra danska kunder är däremot mycket välkomna att köpa varorna för leverans i Sverige förutsatt att de har en leveransadress i Sverige som vi kan skicka varorna till.

    Jag inser att detta svar kanske inte var det du helst ville ha, men jag har försökt vara kortfattad och tydlig och hoppas att du förstår. Har du kommentarer eller ytterligare frågor är du välkommen med dessa.

    Med vänlig hälsning
    Jan Höjman

    Hej Jan
    Tak for dit svar, som jeg har videresendt til den bruger der brokkede sig over det. Jeg vil gerne høre om det ville være OK med dig at jeg smider dine kommentarer på sitet, så brugerne ligesom ved hvor den landede?
    Jeg gør ikke mere i sagen, men det er ikke utænkeligt at du hører fra brugeren som startede med at brokke sig over det, eller at han tager den videre til forbrugerombudsmanden i Danmark.
    Jeg synes umiddelbart at dit svar var fint, og havde jo også bare nævnt jeres site, fordi jeg ud fra et forbrugersynspunkt var vildt begejstret over alle de muligheder det gav mig :-)
    Med venlig hilsen og tak for dine svar
    Thomas

    Det er det forløb vi har haft, og som jeg skrev til Jan, så vil jeg ikke umiddelbart gå videre med sagen.

  7. Keld 29. maj 2009 at 12:18 #

    Hej Vedlagte svar fra Forbruger Europa:

    Kære Keld

    Tak for din mail.

    Som udgangspunkt kan sælger selv bestemme, hvem han vil handle med. Det behøver derfor ikke være ulovligt, at Tailorstore Sweden ikke vil sælge til danskere. Omvendt kan der i nogle tilfælde være tale om ulovlig diskrimination, hvis nægtelsen alene sker med det formål at opnå en højere pris via salg af de samme produkter fra en anden hjemmeside målrettet danske forbrugere. Prisdifference baseret på nationalitet er en gråzone, som formentlig kun kan afklares ved en retssag.

    Vi foreslår, at du klager skriftligt til Tailorstore Sweden og beder dem om at beskrive nærmere, hvorfor de ikke vil sælge varer til dig fra det svenske domæne. Afhængig af sælgers svar, kan du så eventuelt kontakte os igen. Vi vil så prøve at sende sagen til vores svenske kolleger og spørge dem, om der er noget, de kan gøre i sagen. Men som nævnt ovenfor er der tale om noget, der befinder sig i en juridisk gråzone, som det kan blive svært at få afklaret uden en retssag.

    Med venlig hilsen

    Annelise Bunch
    Informationsmedarbejder

    tlf. +45 3266 9000
    E-mail: abu@forbrugereuropa.dk

    Forbruger Europa
    Amagerfælledvej 56
    2300 København S.

    http://www.forbrugereuropa.dk

    Forbruger Europa er en del af et europæisk netværk af forbrugercentre, der samarbejder på tværs af grænserne for at hjælpe forbrugere med problemer i forbindelse med køb over grænserne i EU. Forbruger Europa er finansieret af Forbrugerstyrelsen og EU-Kommissionen.

  8. Henrik Helbæk 13. februar 2010 at 17:07 #

    Er også selv blevet grebet af stemningen mht. til at kunne lave min egen skjorte, men er der så meget at spare i forhold til det udvalg der findes i butikker. For mig at se mønstrene og farvevalget meget klassisk og noget man kan finde alle steder.

    • Thomas 14. februar 2010 at 20:43 #

      Enig, men det er mere det legende element, der fascinerer mig. Så ja, jeg køber stadig mine skjorter i tøjbutikkerne :-)

  9. Ricky Ringtved 19. april 2010 at 17:36 #

    Det med at man kan få stort set de samme skjorter i de gængse butikker er korrekt…. men vil da lige tilføje at eksempelvis koster en stentröms skjorter som regel ommkring 1000 dkr. En målsyet koster ca. 1700 dkr. og det er for en almindelig skjorte. Jeg har lige fået taget mål til en stentröm i blåternet med hvide dobbelt manchet og hvid flip….. pris 2100 dkr. En skjorte magen til (stort set) hos Tailorstore.dk koster 571 dkr inlc. levering.

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.